Eleccions 22 de maig, en directe




Segueix els avenços de participació i l'escrutini al web de l'Ajuntament de Terrassa

dissabte, 19 de febrer del 2011

Una xarxa educativa equilibrada, no segregadora i defensora de l'excel•lència.

Apostem per la municipalització del sistema educatiu. En aquest sentit, i seguint els principis de subsidiarietat i d’apropament dels serveis públics al ciutadà, com a mesura de gestió més democràtica i eficaç, proposem una progressiva assumpció de competències en la planificació i gestió de l’educació per part de l’ajuntament. Mitjançant la delegació de competències i la transferència dels recursos adequats, les administracions locals han de poder gestionar les infrastructures i els diferents serveis educatius, tot potenciant l’autonomia dels centres escolars i aportant solucions efectives a les seves necessitats d’acord amb els corresponents projectes educatius.

Això ha de permetre, entre d’altres, planificar l’oferta escolar a nivell municipal, impulsar programes d’intervenció socioeducativa, establir criteris propis d’admissió d’alumnes, així com la gestió, ja ara, de l’ensenyament infantil, l’educació de les persones adultes i els programes de qualificació professional inicial i, progressivament, del conjunt de l’ensenyament obligatori. Cal vetllar, així mateix, per a la igualtat d’accés de tots els ciutadans i ciutadanes a una educació pública de qualitat i gratuïta, i més encara tenint en compte les circumstàncies en què es troba actualment el món de l’educació.

Finalment, considerem que l’educació en el lleure és un instrument de primer ordre per potenciar la funció educativa de l’entorn, i cal contribuir de manera decidida al seu enfortiment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada